Анкета для батьків
Шановні батьки, пропонуємо Вам анкету, щодо виявлення рівня знань про булінг та його
прояви.
1. Чи знаєте Ви, що таке булінг?
а) так;
б) ні;
в) важко відповісти.
2. Чи вважаєте, Ви актуальною проблему булінгу серед дітей?
а) так;
б) ні;
в) важко відповісти.
3. Що з перерахованого Ви можете віднести до булінгу?
а) побиття іншої людини;
б) моральне приниження іншої людини;
в) залякування іншої людини;
г) обмеження свободи вибору іншої людини;
д) вимагання грошей від іншої людини;
е) інше.
4. Хто на Вашу думку найчастіше може бути буллером (ініціатором боулінгу)?
а) ровесник Вашої дитини;
б) ровесники (кілька дітей разом);
в) старші діти;
г) члени родини;
д) інше.
5. Чи була Ваша дитина в ролі жертви, коли інші знущалися над нею?
а) так;
б) ні;
в) не знаю.
6. До кого на Вашу думку, ваша дитина може звернутися по допомогу, щоб захиститися від булінгу?
а) до друзів;
б) до батьків або інших родичів;
в) до адміністрації закладу;
г) інше.
7. Що Ви можете зробити, щоб покращити стосунки між дітьми?
8. Чи стикалися Ви з кібербулінгом (образа в соціальних мережах)?
а) так;
б) ні;
в) не чув такого.
9. Якщо зустрічалися з цим. То у якому форматі це було?
а) поширення брехні про когось;
б) розміщення фотографій, які компрометують когось у соціальних мережах;
в) надсилання повідомлень або погроз, які ображають когось;
г) видання себе за когось іншого/іншу і надсилання повідомлень іншим людям від його/її імені.
10. Чи знаєте Ви, що в Україні діє закон який захищає дітей від булінгу?
а) так;
б) ні.
План заходів
щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню)
в Кременчуцькому ЗДО № 32
2023-2024 навчальний рік
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія
|
Термін проведення |
Відповідальний |
|||||
1. |
Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу |
|
упродовж року |
Малікова Л.В., Директор Комаренко М.С., вихователь-методист Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
2. |
Надання інформації батькам, педагогам, розгляд на засіданнях виробничих нарад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу |
|
упродовж року |
Малікова Л.В., Директор Комаренко М.С., вихователь-методист Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
3. |
Невідкладне інформування відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії оулінгу (цькуванню)», у разі виявлення випадку булінгу |
|
у разі виявлення випадку |
Малікова Л.В., Директор Комаренко М.С., вихователь-методист Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
4. |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня психоемоційної напруги, тривожності, агресивності в дитячому колективі. |
Діти дошкільного віку |
Вересень |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
5. |
Створення бази інструментарію для визначення психологічного мікроклімату, рівня конфліктності в педагогічному колективі. |
Педагоги |
Вересень |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
Робота з педагогами та колективом |
|||||||||
6. |
Інструктивна нарада з питань профілактики булінгу |
Педагоги та технічний персонал |
1 раз на півроку |
Малікова Л.В., директор |
|||||
7. |
Організація і проведення тематичного тижня «7 днів проти насилля!» |
Педагоги та технічний персонал |
березень |
Комаренко М.С., вихователь-методист Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
8. |
Створення та опублікування на сайті закладу колажів на тему: «Мені затишно в дитячому садку і вдома» |
Педагоги |
березень |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
9. |
Проведення круглого столу «Кібербулінг – загроза 21 століття» |
Педагоги та технічний персонал |
листопад |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
10. |
Консультація: «Профілактика булінгу в дитячому колективі» |
Педагоги та технічний персонал |
листопад |
Комаренко М.С., вихователь-методист
|
|||||
11. |
Психологічні та соціально-психологічні дослідження за запитами адміністрації, педагогів, працівників |
Діти дошкільного віку |
За запитом |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
12. |
Семінар на тему: «Чому діти стають жертвами булінгу» |
Педагоги |
Листопад |
Комаренко М.С., вихователь-методист |
|||||
13. |
Вивчення психологічного клімату в колективі |
Співробітники |
Протягом року |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
14. |
Анкетування з питань обізнаності з поняттям булінгу. |
Педагоги |
Жовтень Квітень |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
15. |
Соціометрія |
Діти середніх, старших, логопедичної груп |
Жовтень Травень |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
16. |
Анкета «Чи страждають діти в родинах?» |
Педагоги, батьки |
Листопад |
Атамась Н. І. практичний психолог |
|||||
Робота з дітьми |
|||||||||
17. |
Психологічне вивчення дітей «групи ризику» |
Діти дошкільного віку |
Вересень-жовтень |
Атамась Н. І. практичний психолог
|
|||||
18. |
Акція для дітей «Моя улюблена іграшка – мій друг» |
Діти дошкільного віку |
Жовтень |
Педагоги |
|||||
19. |
Акція «Ділимось любов’ю» (формування толерантного ставлення до дітей з ООП) |
Діти інклюзивних груп |
Протягом року |
Атамась Н. І. практичний психолог Педагоги |
|||||
20. |
Організація виставки малюнків «Мій світ без насильства» |
Діти дошкільного віку |
Березень |
Атамась Н. І. практичний психолог Педагоги |
|||||
Робота з батьками |
|||||||||
21. |
Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників |
Батьки вихованців |
За потребою |
Атамась Н. І. практичний психолог Педагоги |
|||||
22. |
Анкетування батьків з метою виявлення рівня знань про булінг та його прояви. |
Батьки вихованців |
Вересень |
Атамась Н. І. практичний психолог Педагоги |
|||||
23. |
Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості |
Батьки вихованців |
Протягом року |
Малікова Л.В., директор |
|||||
24. |
Флешмоб «Садочок любить своїх вихованців» |
Батьки вихованців |
Листопад |
Педагоги
|
|||||
25. |
Складання інформаційних буклетів для батьків: «Стоп насиллю» |
Батьки вихованців |
Листопад |
Атамась Н. І. практичний психолог
|
|||||
26. |
Консультація: «Як навчити дитину цивілізовано виражати гнів» |
Батьки вихованців |
Жовтень |
Атамась Н. І. практичний психолог
|
|||||
27. |
Консультація: «Кібербулінг – що це таке та як від нього захиститись» |
Батьки вихованців |
Січень |
Комаренко М.С., вихователь-методист |
|||||
28. |
Педагогічна година: «Світ навколо мене» Обговорення інклюзивних цінностей та толерантного відношення» |
Батьки вихованців інклюзивних груп |
Квітень |
Комаренко М.С., вихователь-методист |
|||||
29. |
Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців |
Батьки вихованців |
Протягом року |
Атамась Н.І. практичний психолог
|
|||||
Методики діагностування дітей дошкільного віку |
|||||||||
30. |
Методика вивчення динаміки самооцінки «Сходинки» |
Діти старших, логопедичної груп |
Вересень - жовтень, квітень - травень |
Атамась Н.І. практичний психолог |
|||||
31. |
Вивчення особливостей емоційно – вольової сфери (тривожність, імпульсивність, агресивність) Р Теммпл, М. Доркі, В. Амен, О. І. Захарова, Г.П. Лаврентьєва, Т.М. Титаренко. |
Діти середнього старшого, діти всіх вікових груп за запитом |
Жовтень, листопад, протягом року |
Атамась Н.І. практичний психолог |
|||||
32. |
Проективна методика визначення психологічного мікроклімату «Я в дитячому садку» |
Діти старших, логопедичної груп |
Листопад, березень |
Атамась Н.І. практичний психолог |
|||||
33. |
Анкета вивчення соціально – психологічного клімату в колективі С. Сівак. |
Педагоги |
Вересень, квітень |
Атамась Н.І. практичний психолог |
|||||
34. |
Тест «Діагностика типових способів поведінки в конфліктних ситуаціях» (тест Томаса) |
Педагоги |
Грудень |
Атамась Н.І. практичний психолог |
|||||
35. |
Методика діагностування рівня стресу М. Шеффера |
Педагоги |
Вересень, березень |
Атамась Н.І. практичний психолог |
|||||
Моніторинг |
|||||||||
36. |
Проведення моніторингу з безпеки освітнього середовища та ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидії боулінгу . |
Педагоги |
За потреби, але не рідше 1 раз на півріччя |
Малікова Л.В., Директор Комаренко М.С., вихователь-методист |
|||||
Порядок реагування:
Порядок
подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу(цькування) в навчальному закладі
Загальні питання
1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».
2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).
3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники
та педагогічні працівники закладу та інші особи.
4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.
5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають
у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням
засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та
(або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була
заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
Типовими ознаками булінгу (цькування) є:
- систематичність (повторюваність) діяння;
- наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди,
приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення
соціальної ізоляції потерпілого.
Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)
1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу,
яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали,
або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які
отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти керівнику закладу.
2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до
поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).
3. Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу отримує секретар, яка зобов’язана терміново
повідомити керівника закладу та відповідальну особу.
4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності –
керівник закладу або його заступник.
5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).
6. Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.
7. Датою подання заяв є дата їх прийняття.
8. Розгляд Заяв здійснює керівник закладу з дотриманням конфіденційності.
Порядок
реагування на доведені випадки булнгу(цькування) у ЗДО №32
та відповідальність осіб, причетних до домашнього насильства
1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування
та висновків комісії з розгляду випадку булінгу (цькування),
завідуюча повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України.
2. Комісія за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі
заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих
причин булінгу (цькування) розробляє рекомендації для педагогічних працівників щодо освітньої
діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками.
3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг,
стали його свідками або постраждали від булінгу.
4. Практичний психолог та соціальний педагог у межах своїх посадових обов’язків.